onsdag 1. oktober 2014

Høne med egg

Påskehøne med egg

Til påsken i år, har jeg sydd meg en påskehøne til å henge opp i vinduet. Denne er rask å sy og er veldig dekorativ synes jeg.


Jeg har tegnet av mønster til dere, så det bare til å sette i gang:
mønster1
mønsker2
Mønster1 leggers sammen med mønster2 slik at pilen blir hel.
Delene klippes ut i ett stoff som legges rett mot rett. Husk sømrom!
Sy delen sammen...men la delen mellom A og B med spiss på mønster1 stå åpen.(vrengeåpning skal ikke sys sammen) Når du har sydd delene sammen, bretter du stoffet og syr den åpne sømmen fra A til B sammen men stopper 3 mm fra hver side- slik at det blir ett lite hull til å stikke bena gjennom.
Fyll alle delene med fyllvatt.
Bena laget jeg av streng som jeg bøyde til.
Lykke til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar