onsdag 1. oktober 2014

Kjole med heklet topp,7-8 år.


Irriterende når det kommer ut en oppskrift som kun er i små størrelser.....men da får man bare sette seg ned med heklenål og papir og  lage noen NYE i større størrelser.

Denne hekles i ett stykke: fram-og bakstykker i ett: Toppen er kort og går ikke ned til livet-den går ett stykke under brystet, men det kan man bestemme selv.
Garn: Mandarin Petit. Heklenål:3,0

7-8 år

Oppskrift kan du få her på Ravelry, ved å trykke HER


Stoff: Her kan du egentlig bruke det du har lyst til. Jeg har valgt ut noen stoffer fra min butikk, og disse er i 100 % bomull. Stoffet du trenger, måler du ved å ta mål fra rett under brystet, der toppen stopper og ned så langt du ønsker den skal være. Jeg har valgt bredde på stoff ca.110 og høyde 50cm.
 Sy stoffet i siden. Sy med lange sting øverst på stoffet og bruk disse trådene til å rynke stoffet med. Sett stoffet fast med mange nåler på baksiden og sy over med en maskinsømm. Snu arbeidet og sy en sømm til slik at heklekanten blir liggende fint.

 Brett opp kanten dobbelt nede.
 Her har jeg laget en rosett av en stimmel med tøy som jeg tråkler en tråd igjennom i nederste kant. Stoffet trekker jeg sammen slik at den rynker seg sammen og ruller den i ring til den danner en fin rosett. Jeg syr kanten fast på baksiden slik at den henger sammen. Stikk en stor splittbinders igjennom eller sy på en nål- så kan den tas av og på og settes på flere plasser: i livet, på skulderen eller som en rosett i håret.

Håper jeg har forklart denne bra. Lurer dere på noen så er det bare til å spørre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar